Keskusteluapu

Tarjoamme pareille, perheille ja yksilöille keskusteluapua kriiseissä ja vaikeissa tilanteissa.

Yleisiä teemoja ovat

• vuorovaikutusongelmat parisuhteessa tai muissa lähisuhteissa
  • erokysymykset
  • uskottomuus
  • seksuaalisuus
  • erilaiset elämänkriisit
  • henkinen ja fyysinen väkivalta

Milloin tulisi ottaa yhteyttä? Yksinkertainen vastaus on; heti, kun sitä pohdit. Meille kannattaa tulla jo aikaisessa vaiheessa, kun huomaatte, ettei suhde oikein toimi. Muutama käynti voi auttaa kääntämään kehitystä myönteisempään suuntaan ennen kuin syntyy liikaa haavoja tai tuhoisat toimintamallit syvenevät. Vaikeassa tilanteessa ja stressaavissa olosuhteissa voi olla hankala ylläpitää hyvää suhdetta, eikä sitä tarvitse hävetä. Yhdessä voimme löytää teille sopivia työkaluja.

Käytännön periaatteet

• Palvelut ovat avoimia kaikille Siuntion, Inkoon, Raaseporin ja Hangon asukkaille.
  • Perheasiain neuvottelukeskukseen voi tulla partnerinsa kanssa, muiden perheenjäsenten kanssa tai yksin.
  • Kaikenlaiset perheet ovat tervetulleita. Noudatamme yhdenvertaisuuslain säännöksiä.
  • Kirkon jäsenyyttä ei vaadita.
  • Palvelu on maksuton.
  • Pareille ja perheille varataan yleensä 90 minuuttia ja yksilöille 60 minuuttia per käyntikerta.
  • Perheneuvojia sitoo lailla säädetty vaitiolovelvollisuus.

Ajanvaraus: ks. Yhteystiedot